ایران دریلینگ: همه آنهایی که با صنعت فراساحل سر و کار دارند خوب می دانند که فعالیت در دریا در مقایسه با فعالیت در خشکی چقدر سخت و دشوار است. ولی نکته در اینجاست که فعالیت در دریا بسته به اینکه سکو در آب های کم عمق مشغول به فعالیت باشد یا در آب های عمیق، از پیچیدگی های خاص خود برخوردار است. این همان واقعیتی است که پرسنل خدوم و زحمت کش شرکت نفت خزر و شرکت حفاری شمال با پوست و گوشت و جان خود آنرا درک کرده اند. برای تصور تنها بخشی از مشکلاتی که این عزیزان در دل دریای خزر با آن دست و پنجه نرم می کنند فقط کافیست به این نکته توجه داشته باشید که برای انتقال نفرات به سکو، با توجه به اینکه سکوی امیر کبیر در فاصله 250 کیلومتری از خشکی قرار گرفته است، هلی کوپتر باید یک ساعت و 30 دقیقه پرواز کند، حال تصور کنید که پرسنلی که در شرایط بد آب و هوایی که هلی کوپتر قادر به پرواز نمی باشد، برای رسیدن به محل فعالیت خود آنهم در آب های خروشان خزر، چه شرایط سخت و دشواری را باید تحمل نمایند؟ در همین راستا سایت خبری ایران دریلینگ به کلیه مخاطبان خود قول می دهد که با شروع رسمی فعالیت های این رسانه تخصصی در سال 94 مخاطبان محترم این رسانه همیشه از آخرین اخبار و تحولات مجموعه فعالیت های شرکت نفت خزر و سکوی امیر کبیر بصورت دقیق و دائمی مطلع شوند. با اینحال سایت خبری ایران دریلینگ مراتب تشکر، سپاس و قدردانی غیر قابل وصف خود را از جناب آقای دکتر علی اصولی، مدیر عامل محترم شرکت نفت خزر و جناب آقای مهندس رضایی نژادیان مدیریت محترم روابط عمومی شرکت که امکان حضور خبرنگار این رسانه تخصصی را بر روی این گوهر درخشان کشورمان در آب های خروشان خرز فراهم نمودند اعلام می نماید. تصاویری که در ادامه مشاهده می نمایند اولین تجربه حضور چند ساعته خبرنگار سایت ایران دریلینگ بر روی سکوی نیمه شناور امیر کبیر است که ساخت، حضور و فعالیت آن در دریای خزر آنهم بدست نیروهای متخصص ایرانی، یکی از افتخارات غیر قابل انکار صنعت نفت ایران عزیز اسلامی محسوب می شود.
درج خبر : دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۳ ، ساعت ۲۳:۱۶:۵۸